5 d'aostu

À prupositu di Wikipedia
Aostu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

U 5 d'aostu hè u 217esimu ghjornu (u 218esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morte[mudificà | edità a fonte]

Celebrazione[mudificà | edità a fonte]

Feste[mudificà | edità a fonte]

I Santi[mudificà | edità a fonte]

A Madonna di e Nevi. Santu Abele.

Cultu antichissimu, postu ch'ellu data da l'epica rumana, istituitu in a seconda medità di u seculu quartu cù a custruzzione di a chjesa Santa Maria Maggiore in Roma, a festa di a Madonna di e Nevi si cunfonde cù quella di a Madonna di u Presepiu è cù a Madonna di e Grazie, festighjata in Calinzana u 5 agostu.

A' u Medievu, a Madonna di e Nevi era a santa patrona di a pieve di Brandu. Si pò omu dumandà s'ellu ci hè una lea trà issa festa è e "nevere", isse cisterne duve d'invernu si imbuttava a neve per vendela d'estate, è dinù cù l'industria di u ghjacciu chì esite ancu oghje.

Oghje, a Madonna di e Nevi hè festighjata à a bocca di Bavella.

Cù a scusa d'avè fattu piantà l'Arabi à Pittavu (l'attuale Poitiers), è di avè salvatu l'Europa da l'Islam, Carlu Martel si impatrunia di i beni di a Chjesa. Per ellu, una manera di arricchissi era di numinà veschi chì accettavanu di sparte. A' un certu Milone, vescu di Trevi, li dete ancu una seconda diocecsi, è micca di e più povere, quella di Remi (l'attuale cità di Reims) dopu à avenne scacciatu u titulare.

Dopu à a morte di Carlu, in l'annu 741, Peppinu, u figliolu, dumandò à San Bonifaziu di rifurmà a chjesa di a Gallia. U vescu di Magonza dete a dioccesi di Remi à Abele, un frate scuzzese chì avia fattu e so prove in i paesi di u Nordu. A decisione fù accetta da Peppinu u 2 marzu di u 774, è da u papa u 22 ghjugnu.

Per disgrazia, u papa era luntanu, Peppinu facia a guerra for di e fruntiere è Bonifaziu avia u so da fà in altrò. Allora, Milone persecutò à Abele. Pruvò ancu à fallu tumbà.

Dopu à dui o trè anni, Abele, chì ùn era omu à difendesi, si ne vultò in Belgica da duve ellu era venutu.

Etimolugua: da l'Ebreu "hebel" (soffiu, ansciu evanescente; figliolu).

Nomi: Abeau, Abel, Abélard, Abele, Abelin, Abelle, Nab.[1]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre