Suciulugia

À prupositu di Wikipedia
Andà à: Navigazione, Ricerca

A suciulugia hè a scienza chi studia e strutture, e regule è i prucessi suciali chi uniscenu (e staccanu) e persone micca viste cume individui ma cume cumpunenti di associi, gruppi è istituzione. Un altra definizione più sculara pò esse : a suciulugia gjhè a studia di a vita suciale di omi, gruppi è sucietà. Cume scienza, ha u prugettu di spiegà i cumportamenti umani a partesi di l'analisa di e rilazione tra e personne qualsiasi brevi cuntatti o prucessi suciali glubali.

Storia[mudificà | edità a fonte]

A parolla "suciulugia" hè stata criata da Auguste Comte, u filosofu francese, discipulu di Saint-Simon, in 1839[1]. Hè menziunata cusì 'nè u diziunariu di u CNRS.[2]

D'altrò, pè esse di punta di a ricerca, un articulu recente di u CNRS di Jacques GUILHAUMOU [3] ha scupertu chi a parolla suciulugia fu in fattu criata da l'omu puliticu francese Emmanuel-Joseph Sieyès 50 anni prim di A. Comte in 1780.


Discipline di a Suciulugia[mudificà | edità a fonte]

Esempii di parolle chjave[mudificà | edità a fonte]

Riferimenti e note[mudificà | edità a fonte]

  1. (COMTE 1839, Philos. posit., t. 4, p. 252: la sociologie en note: je crois devoir hasarder, dès à présent, ce terme nouveau, exactement équivalent à mon expression déjà introduite, de physique sociale)
  2. tesoru di a lingua francese CRNS
  3. Rivista di Storia CNRS

Leia[mudificà | edità a fonte]

tesoru di a lingua francese CRNS