Spiranthes aestivalis

À prupositu di Wikipedia
Spiranthes aestivalis
Spiranthes aestivalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Generu Spiranthes
Nomu binuminali
Spiranthes aestivalis
( Poir. ) Rich. , 1817

Spiranthes aestivalis hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.

Discrizzione[mudificà | edità a fonte]

Spiranthes aestivalis hè una spezia d'orchidee terranee vivace appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta erbacea si caratterizeghja da i so fiori bianchi disposti in spirale annantu à u picciolu fiurale.

E casce di Spiranthes aestivalis sò lineare o lanceulate, d'un culore da verde chjaru à verde scuru. Sò disposte à a basa di u picciolu fiurale è ponu ancu esse prisente longu à u picciolu, diventendu prugrissivamente più chjuche à l'insù. U picciolu, robustu è rittu, pò aghjunghje un'altezza da 15 à 50 centimi.

I fiori, di culore biancu, sò ragruppate in infiuriscenze à forma di spirale, cumposte da 10 à 30 fiori. U labellu hè strettu è lungarinu, appena incurvatuà l'inghjò, incù un picculu spronu à a basa. I fiori di Spiranthes aestivalis sò ermafroditi è sò inamacati per u più da l'insetti, tali l'ape è e farfalle.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Spiranthes aestivalis hè prisente in e rigione timperate d'Europa, per u più in Europa cintrale è meridiunale. Omu a trova in Francia, in Alimagna, in Italia, in Spagna, à u Regnu Unitu è in Russia, frà altri paesi europei.

'Ss'orchidea priferisce l'ambienti umiti, tali i paduli, e pratuline inundevule, i bordi di vadine è e turbiere. Apprizzieghja e terre ricche di terricciu, belle assiccate è appena acidee o neutre, è si sviluppa in zone esposte à u sole o à meza ombra. A spezia pò esse truvata à altitudine andendu da u livellu di u mare sinu à circa 1500 metri.

Spiranthes aestivalis hè prisenti in Corsica, da u Capicorsu à Zonza.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Spiranthes aestivalis hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da lugliu à sittembre. Si riproduce per u più per via di a dispersione di i so granelli, chì sò lebbii è ponu esse traspurtati da u ventu annantu à corte distanze. 'Ssa spezia hè ancu capace à diffonde si per via di a furmazione di bulbilli, piccule strutture suttarranie chì si sviloppanu à parte si da a basa di a pianta.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Spiranthes aestivalis hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi. Frà i sinonimi currentemente usati, omu trova Spiranthes cernua, Spiranthes lucida è Spiranthes odorata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Spiranthes aestivalis hè cunsiderata cum'è una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca attualmente minacciata d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssi ambienti, sò essenziale per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]