Pomu di sodoma

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Solanum sodomaeum)
U pomu di sodoma
Solanum linnaeanum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Solanales
Famiglia Solanaceae
Genaru Solanum
Nomu binuminali
Solanum linnaeanum
William Aiton, 1789

U pomu di sodoma (Solanum linnaeanum) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Solanaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U pomu di sodoma hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di i Solanaceae. 'Ssa pianta hè un arbustu zimbrunutu chì pò aghjunghja un'altezza da 2 à 3 metri. I so fogli sò uvali, verdi scuru è appena dintati annantu à i bordi. I fiora di Solanum linnaeanum sò di culori biancu o viulinu pallidu è sò ragruppati in gaspi. I frutti sò baghi di culori giaddu à maturità.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U pomu di sodoma hè urighjinariu d'America suttana, ma s'hè spartu in numarosi righjoni di u mondu. Omu u trova in particulari in Africa, in Asia, in Australia è in certi isuli di u Pacificu. 'Ssa pianta hà a capacità d'adattà si à diffarenti tipi di climi è di terri, ciò chì spiega a so larga ripartizioni giugrafica.

U pomu di sodoma hè cumunu in Corsica, bench'ellu ùn fussi micca originariu di Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U pomu di sodoma hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Fiurisci è pruduci i frutti tuttu à u longu di l'annu, ciò chì cuntribuisci à a so prupagazioni rapita. I baghi di Solanum linnaeanum sò tossichi par numarosi animali, ma sò cunsumati da certi aceddi chì sparguglieghjani i graneddi in u so ambienti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Solanum linnaeanum hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi tali Solanum robustum, Solanum torvum o Solanum nodiflorum. 'Ssi sinonimi sò stati usati in u passatu pà disignà varianti di 'ssa spezia, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Solanum linnaeanum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U pomu di sodoma hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni ind'edda hè stata intradutta. Hà a capacità di prupagà si prestu è di culunizà di nuveddi ambienti, ciò chì pò caghjunà a sparizioni di spezii indigeni. In certi righjoni, i misuri di cuntrollu sò stati missi in piazza pà limità a so prupagazioni è prisirvà a biudiversità lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]