Scolopi

À prupositu di Wikipedia

I Clerici Regulari Poveri di a Matre di Diu di e Scole Pie (in latinu Ordo Clericorum Regularium Pauperum Matris Dei Scholarum Piarum), detti pupularmente Scolopi o Piaristi, sò una cungregazione chjericale cattolica.

L'ordine hè statu fundatu da San Ghjiseppu Calasanziu in u 1597 è hè statu ricunnusciutu da a Chjesa in u 1622. Calasanziu dete vita à un'attività educativa di ispirazzione cristiana, ma micca confessionale. A scola era aperta puru a i ghjudei è à illi un erenu micca custretti a cunvertese. A sò scola popolare ed integrale era gratuita.

U Calasanziu aghjunghje à i tre voti tradizionali (castità, povertà è obbedienza) un quarto voto, quellu di a particulare attenzzione nell'educazione di i zitelli poveri. Volse poi chi quest'opera fusse attuatu soprattutto à traversu u ministero sacerdotale. L'ordine tutt'ora cura è dirige u più antico cullegio di scole popolari: u Nazarenu di Roma, fundatu dallu stessu Calasanziu.

In à primavera di u 1597, u Calasanziu, membro di a Confraternita dei Dodici Apostoli, visitò u carrughju di Trastevere in Roma è in à parrocchia di Santa Dorotea aprì una scola parrocchiale chjuca, lo ispirò lo statu di abbandonu ed ignoranza di i zitelli. Quella scola divenne l'iniziu delle Scole Pie. I ghjuvanotti chi si unironu à lui in u corsu degli anni decisero di emettere voti è di riunirsi in comunità. a Chiesa l'approvò come Congregazzione in u 1617 è come Ordine incù un voto specifico in u 1622.

"u carisma calasanzianu si manifestò progressivamente è venne approvatu dalla Chiesa come una missione educativa cristiana destinatu à i zitelli è à i ghjuvanotti, condivisa in una comunità di vita religiosa è svolta da persone consacrate à Dio, di preferenza sacerdoti". L'ordine fu sciolto per desiderio dei Ghjesuiti, in quanto i so adepti veniva considerati troppo semplici in u loro abbigliamento, ma dopu circa un lustro fu riauturizzatu da papa Pio IX.

Finu alla morte, u Calasanziu promosse l'espensione di a Congregazzione ed insistette sempre nelle tre caratteristiche:

  • dare priorità à l'educazzione fin dall'infanziu,
  • à l'educazzione dei poveri,
  • à l'educazzione alla pietà cristiana.