Rumex acetosella

À prupositu di Wikipedia
L'acetula
rumex acetosella
Classificazioni scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Magnoliopsida
Ordini Polygonaceae
Famiglia Iridaceae
Genaru Rumex
Nomu binuminali
rumex acetosella
Linnaeus, 1753
A romiccia

L' acetula (Rumex acetosella) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Polygonaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'acetula hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Polygonaceae. Si caratterizeghja da e so piccule casce à forma di ferru di lancia, misurendu di regula trà 2 è 5 centimi di longu. E casce sò verde annantu à u sopra è appena russicce in sottu. I piccioli di a pianta sò smilzi è ramificati, aghjunghjendu un'altezza media di 30 centimi. I fiori di Rumex acetosella sò chjuchi è verdi, ragruppati in gaspe dense.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'acetula hè una spezia largamente sparta à traversu u mondu. Omu a trova per u più in e rigione timperate di l'emisferu nordu, in particulare in Europa, in Asia è in America suprana. Hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è d'America suttana. 'Ssa pianta cresce di regula in e pratuline, i pasciali, l'arici di fureste è i terreni abbandunati.

L'acetula hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'acetula hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à sittembre, è i granelli sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à cundizione de terre povere è acide. Hè capace à tullerà livelli elevati d'acidità è di sicchina, ciò chì li permette di sopravvive in ambienti difficili. Rumex acetosella hè ancu una pianta piuniera, culunizendu e terre nude è e zone disturbate.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Rumex acetosella hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi scentifiche, tali Acetosa acetosella è Acetosella vulgaris. À u livellu di i sinonimi, omu pò cità Rumex sylvestris, Rumex angiocarpus è Rumex sanguineus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'acetula hè una spezia cunsiderata cum'è essendu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Hè largamente sparta è ùn hè micca minacciata à a scala mundiale. Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di surviglià u statu di e pupulazione di Rumex acetosella è di piglià misure di cunsirvazione apprupriate per prisirvà 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]