Lilium candidum

À prupositu di Wikipedia
Lilium candidum
Lilium candidum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Liliales
Famiglia Liliaceae
Generu Lilium
Nome binuminale
Lilium candidum
L. , 1753

Lilium candidum hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Liliaceae.[1]

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lilium candidum forma bulbi à u livellu di a terra è, cuntrariamente à l'altri giglii, sviluppa una rusetta basale di casce mentre l'inguernu, chì morenu l'istate dopu. Un picciolu fiurale frundutu, chì aghjunghje di solitu 1,2 metru di altu, ma eccezziunalmente 2 metri, emerge à a fine di u veranu è porta parechji fiori assai muscosi d'istate. I fiori sò di un biancu puru è tinte di giallu in a so gola.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A so area di ripartizione si stende da a penisula di i Balcani à u Mediu Oriente, includendu l'isule di u mare Egeu è a Turchia.

Lilium candidum hè prisente in Corsica, ma hè rarissimu.[2]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lilium candidum hè una pianta à bulbu, ciò chì significheghja ch'ella si riproduce per via di a furmazione di bulbi suttarranii. A fiuritura hà locu d'istatina, di regula trà ghjunghju è lugliu. I fiori sò impullinati da l'insetti, chì sò attratti da u so prufumu inzuccaratu. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lilium candidum appartene à u generu Lilium. Hè statu discrittu per a prima volta da Carl von Linné in u 1753. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi Lilium album è Lilium chalcedonicum.

Cunservazione[mudificà | edità a fonte]

Lilium candidum hè cunsideratu com'è una spezia vulnerevule per via di a distruzzione di u so ambiente naturale è di a racolta eccessiva di i so bulbi à fini di culture. Misure di cunsirvazione sò messe in ballupà pruteghje 'ssa pianta, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica. Hè ancu largamente cultivatu in i giardini è i parchi butanichi par a so bellezza ornamintale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in francese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]