Farfalla finuchjaghja

À prupositu di Wikipedia
U macaone
Papilio machaon
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Papilionidae
Generu Papilio
Nome binuminale
Papilio machaon
Giuseppe Gené, 1839

U macaone (Papilio machaon) hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di i Papilionidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Papilio machaon, ancu cunnisciutu sottu u nome di macaone, hè una farfalla di taglia media appartinendu à a famiglia di i Papilionidae. Si distingue per via di e so ale larghe è culurite, incù una larghezza pudendu aghjunghje 8 à 10 centimi. L'ale antiriore sò per u più gialle, incù tacche nere è vene bughje, mentre chì l'ale pustiriore sò adurnate d'un mutivu carattaristicu di strisce nere è gialle. U corpu di Papilio machaon hè smilzu è lungarinu, incù una testa nera è antenne fine.

I brughi sò verdi, incù anelli neri pichjulati di giallu. Si nutriscenu per u più di finochji, ma ancu di rundoni. I brughi anu un organu particulare, chì li serve per difende si, situata daretu à u capu. 'Ssu organu hè arancinu è puzza assai.

Differenza cù a farfalla ferulaghja[mudificà | edità a fonte]

U macaone s'assumiglia assai à a farfalla ferulaghja (papilio hospiton), una spezia di farfalla endemica di a Corsica è a Sardegna. E duie farfalle si ponu cunfonde, ma a coda di u macaone hè più longa ch'è quella di a farfalla ferulaghja.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U macaonu hè largamente spartu in l'emisferu nordu, in particulari in Auropa, in Asia è in America suprana. Omu u trova in una grande varietà d'ambienti, tali e pratuline, i giardini, l'arici di fureste è e zone muntose. Hè particularmente abundante in e rigione timperate.

Papilio machaon hè prisente in Corsica è hè cumunu.[1] Si scontra ind'ellu ci hè u finochju. Esiste dinù in Corsica a farfalla ferulaghja, una spezia endemica di a Corsica è di a Sardegna.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di Papilio machaon cumprende quattru stadii distinti : l'ovu, u brucu, a crisalide è l'adultu. A femina dipone i so ovi annantu à piante ospite spicifiche, tale a carotta salvatica, u finochju o u pursemulu. I bruchi si cibanu dopu di e foglie di 'sse piante, sviluppendu si prestu prima di trasfurmà si in crisalide. Dopu à un periudu di mitamurfosi, l'adultu emerge, prontu à riproduce si è à persuvità u ciculu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Papilio machaon appartene à u generu Papilio, chì ragruppa numerose spezie di farfalle. Frà i sinonimi scentifichi, si pò cità Papilio britannicus è Papilio gorganus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U macaone hè cunsideratu cum'è una spezia di farfalla abbastanza cumuna è ùn hè micca attualmente minacciata. Eppuri, certe pupulazione lucale ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale, l'inguinamentu o l'usu eccessivu di pisticidii. E misure di cunsirvazione, tale a priservazione di e zone naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di e farfalle, sò essenziale pè assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia magnifica.

Gallery[mudificà | edità a fonte]

U brugu[mudificà | edità a fonte]

U macaone adultu[mudificà | edità a fonte]

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]

Da vede dinù[mudificà | edità a fonte]