Epipogium aphyllum

À prupositu di Wikipedia
Epipogium aphyllum
Epipogium aphyllum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Generu Epipogium
Nome binuminale
Epipogium aphyllum
Sw. , 1814

Epipogium aphyllum hè un fiore chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Epipogium aphyllum hè una spezia d'orchidea terranea vivace appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta erbacea si caratterizeghja da l'assenza di clorufilla è di casce, è ancu da i so fiori di culore giallastru o brunicciu.

U picciolu di Epipogium aphyllum, robustu è drittu, pò aghjunghje un'altezza da 5 à 30 centimi. Hè di culore biancastru à brunicciu è prisenta scaglie membranose à a piazza di e foglie, e quale sò scunciate è micca funzionale.

I fiori, di culore giallastru o brunicciu, sò ragruppate in infiuriscenze lene, cumposte da 1 à 10 fiori. U labellu hè trilobatu, incù lobi laterali stretti è un lobu cintrale più largu, à spessu adurnatu di creste. I fiori di Epipogium aphyllum sò ermafroditi è sò inamacati per u più da e mosche è altri insetti inamacatori.

Epipogium aphyllum hè una spezia saprofita, vale à dì ch'è ella dipende di a materia organica prisente in a terra per cibà si, ch'ella ùn pussede micca clorufilla per rializà a fotosintesi. Campa ancu in simbiosi incù funghi mocorrizichi chì li furniscenu nutrimenti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Epipogium aphyllum hè prisente in e rigione timperate d'Europa è d'Asia. Omu u trova in Francia, in Germania, à u Regnu Unitu, in Russia, è ancu in certi paesi asiatichi tali a China è u Giappone.

'Ss'orchidea priferisce l'ambienti furestieri umiti, tali e fureste di frunduti è di coniferi, e turbiere è e zone umite. Apprizzieghja e terre ricche di terricciu, bè assiccate è appena acide o neutreo, è si sviluppa in zone esposte à l'ombra o à meza ombra. A spezia pò esse truvata à altitudine andendu da u livellu di u mare sinu à à l'incirca 2000 metri.

Benchì Epipogium aphyllum ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata à a scala mundiale, hè prutetta in certe rigione per causa di a digradazione di u so ambiente è di a racolta illegale di i so fiori. Sforzi di cunsirvazione, tali a messa in piazza di riserve naturale è di prugrammi di riintruduzione, sò fatti in certi lochi per pruteghje è prisirvà 'ssa spezia d'orchidea.

Epipogium aphyllum hè prisente in Corsica.[1]

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).