Casuals

À prupositu di Wikipedia

In a cultura d'u pallò, Casuals hè un muvimentu natu in l'anni 80 chi hè statu adupratu da cuasgi tutti i sustenitori inzirmiti, cummu l'hooligan, l'hools hè l'ultra.

Generalità[mudificà | edità a fonte]

Di cuntrariu a l'idee generale, u casual hè una parsona chi hà una cultivatu, cù un centru d'interessu pà u pallò, a mùsica è a vistatura. Fan di soul muderna in l'anni 70 è 80, è scopre u primu u Hip Hop.

Dipò què, casuals diventa hooligan hè quelli quì portanu u casual wear in i stadii. I casuals di l'anni 80 diventanu l'hooligans di u seculu XXI.

Orìgine[mudificà | edità a fonte]

A cultura d'i casuals hè nata in l'anni 70, quandu l'hooligan vultavanu da u cuntinentu cù vestimenti Taliani ò Francesi di marche care, spessu eranu stati furati in i magazeni quandu l'hooligan s'azzufavanu cù l'altri sustenitori è cù i pulizieri. A u principiu, assai Hooligan è membri d'hooligan firm, fatte pà purtà vestimenti surtivi cari pà passà inoservatu da e forze di l'ordine, è sanza culori di a squadra pà micca esse ricunisciutu da i nemichi. Quandu c'era assais pulizieri, quelli circavanu i Skinhead cù e Doc Martens mà un purtavanu l'ochji nantu i casuals.

E marche di più purtate da i casuals in l'anni 80 sò Fila, Stone Island, Fiorucci, Pepe, Benetton, Sergio Tacchini, Ralph Lauren.

A cultura casuals era a sò apòghjeu in a fine di l'anni 80 è assai gruppi di mùsica dicìanu che a viulenza era sparita di 'ssa cultura.

A Rinnàscita di l'anni 90[mudificà | edità a fonte]